Les Festes del Tura ja piquen la porta i, com cada any, l’AOAPIX gairebé ho té tot a punt per participar-hi de manera activa i decidida.
El programa que presentarà els seus actes aquest any és comestible i molt de la terra. Es tracta d’un fuet. Amb el lema “FUET DE FESTES” la penya Aoapix repartirà 5000 fuets entre tots els olotins i olotines que s’afanyin a aconseguir el seu programa.
Abans de les festes però, l’AOAPIX ja estarà ben activa amb la Festa del Nucli Antic, on tenen el seu local “Can Boquica”. El dia 27 d’agost, a la plaça de Campdenmàs, hi haurà el Llançament de Baldufes i berenar amb pa amb oli i xocolata. L’associació ha demanat a tothom que tingui baldufes que les porti aquell dia per poder passar una bona estona amb aquesta joguina milenària.
Pel que fa referència a les activitats de festes, com cada any la Penya té previst organitzar els ja tradicionals dos balls del Porc i el Xai. El primer ball, el dimecres 7 de setembre, després d’anar en cercavila des del pregó fins a la plaça de Campdenmàs i el segon a la mateixa plaça el dia 8 de setembre a les 8 del vespre.
El mateix dia 8 de setembre a la tarda també hi haurà les habituals ballades del gegant als geriàtrics de l’Antic Hospital i del Tura. Pel que fa referència a les Marranades com sempre ja s’ha obert la possibilitats de concursar al “Porta tu un marrà” que permet als guanyadors participar activament en un dels dos encierros de Marrans portant-ne un. És una experiència inoblidable que recomanem a qualsevol persona major de 16 anys. Seran els dies 9 i 10 de setembre, divendres i dissabte respectivament.
Aquest any com a novetat cal destacar la participació, a la Marranada del divendres, dia 9 de setembre, de 4 braus de la ramaderia salmantina “Sisepuede” que acompanyaran els Marrans i que ens faran córrer de valent per no ser embestits per les seves banyes. I a la Marranada del dissabte comptarem amb l’acompanyament dels Corre-mosques, una activitat de recent creació a Girona i que té com a mínim tan d’èxit com la nostra estimada Marranada. Cal dir que aquest any els Marrans ja celebren els seu 15è aniversari.
No hem d’oblidar el concurs de Paelles, el divendres dia 9, que aquest any ja celebrarà la vuitena edició amb un creixent èxit de participació. El sopar estarà acompanyat per l’actuació SRA KARMA i el final de festa el tancarà el grup TARRACO SURFERS. Esperem que no plogui i que les colles puguin gaudir d’una vesprada ben animada i divertida. Ja es poden consultar les bases i les dates d’inscripció a la pàgina web de l’AOAPIX.
El Campionat Mundial de Llançament de Pinyol d’Oliva continuarà ambientant la Plaça Rector Ferrer el dijous dia 8 de setembre. Recordem que el récord mundial està en mans de l’Àngel Garcia gràcies a un llançament de 13m10.
També us podem avançar que l’Aoapix ja està preparant la cinquena edició del Mercat de la Joguina que està previst per al dia 2 d’octubre a la Plaça Campdenmàs i que un any més reunirà als nens i jopves que volen vendre les joguines que ja no utilitzen i als compradors que busquen jocs i joguines a bon preu pensant en la campanya de Nadal.
Finalment, la penyaconvida, com cada any, a tots els olotins a penjar la bandera de la cuitat a tots els balcons perquè tothom, vingui d'on vingui, trobi una ciutat ben engalanada, que convidi a la festa i a passar-ho bé.
Bon estiu i Bones Festes del Tura !